Life Science TTO Network

Project title: Life Science TTO Network

Start/end date: April 2023 – September 2026

Funding Agency/Programme: Italian Ministry of Health. National Plan for complementary investments to the NRRP – “Innovative Health Ecosystem” Program – Investment E.3.

Partnership: HUB Coordinator: IRCCS Centro Cardiologico Monzino; first level Spoke: Istituto Romagnolo per lo Studio dei Tumori “Dino Amadori” – IRST IRCCS (IRST) and Ente Ospedaliero Specializzato in Gastroenterologia “Saverio de Bellis” – IRCCS (DE BELLIS). Second level Spoke: Azienda Ospedaliero Universitaria Careggi (CAREGGI); Azienda Ospedaliero Universitaria Meyer (MEYER); Azienda Ospedaliero Universitaria Pisana (PISANA); Azienda Unità Sanitaria Locale- IRCCS di Reggio Emilia (IRCCS RE); Central European Research Infrastructure Consortium (CERIC); Centro di Riferimento Oncologico di Aviano, IRCCS (CRO); Fondazione Don Carlo Gnocchi – Onlus (DON GNOCCHI); Fondazione IRCCS Policlinico San Matteo (S.MATTEO); Fondazione IRCCS Ca’ Granda Ospedale Maggiore Policlinico (CA’ GRANDA); Fondazione IRCCS Istituto Nazionale dei Tumori (INT); Fondazione IRCCS Istituto Neurologico Carlo Besta (BESTA); Fondazione Policlinico Universitario Agostino Gemelli IRCCS (GEMELLI); Fondazione Ri.Med (RIMED); Fondazione Stella Maris (MARIS); Fondazione Toscana Life Sciences (TLS); IFOM – Istituto Fondazione Di Oncologia Molecolare ETS (IFOM); IRCCS Azienda Ospedaliero Universitaria di Bologna (AOU BO); IRCCS Centro Neurolesi Bonino Pulejo (PULEJO); IRCCS Centro San Giovanni di Dio (S.GIOVANNI); IRCCS E. Medea dell’Associazione La Nostra Famiglia; IRCCS Istituti Fisioterapici Ospitalieri; IRCCS INRCA; IRCCS ISMETT; IRCCS Istituto Clinico Humanitas; IRCCS Istituto Neurologico Mediterraneo Neuromed; IRCCS Istituto Oncologico “Giovanni Paolo II”; IRCCS Istituto Ortopedico Galeazzi; IRCCS Ospedale Policlinico San Martino; IRCCS Ospedale Sacro Cuore Don Calabria; IRCCS Ospedale San Raffaele; IRCCS Policlinico San Donato; IRCCS San Raffaele ROMA; IRCCS SYNLAB SDN SPA; ISPRO Istituto per lo Studio, la prevenzione e la rete oncologica; Istituti Clinici Scientifici Maugeri S.p.A – SB; Istituto Europeo di Oncologia; Istituto Nazionale Tumori IRCCS “Fondazione G. Pascale”; Istituto Oncologico Veneto IRCCS (IOV); Istituto Ortopedico Rizzoli IRCCS; Ospedale Pediatrico Bambino Gesù; Università Campus Bio-Medico di Roma; Università degli Studi di Bari Aldo Moro; Università degli Studi di Cagliari; Università degli Studi di Firenze; Università degli Studi di Messina; Università degli Studi di Palermo; Università degli Studi di Parma; Università degli Studi di Pavia; Università degli Studi di Trento; Università degli Studi di Verona; Università di Catania; Università di Pisa.

Abstract: the project involves 55 Italian Spokes representing the majority of IP/TT offices belonging to health care institutes and scientific institutions. The main project objectives are: establishing and consolidating a nationwide open and sustainable Technology Transfer Office (TTO) Network, which will connect, coordinate and align Network Partners and stakeholders (Research and Care Institutes (IRCCS), Universities, National Health System, Investors, SMEs, Industry, National and International Consortia) as well offer world-class services in a synergistic valuable way at national and international level.